Brussels Hoofdstedelijk Gewest: Nieuwe terugbetalingsregel sinds 1 maart 2018

Vanaf 1 maart 2018 zullen Brusselse dienstencheques, gebruikt voor prestaties die dateren van meer dan 12 maanden voor de uitgiftedatum van de cheque, niet langer worden terugbetaald door Sodexo. U dient dus te vermijden dat prestaties meer dan 12 maanden onbezoldigd blijven.
Voorbeeld: een dienstencheque die uitgegeven wordt op 1 maart 2018, zal niet gebruikt mogen worden voor een prestatie die voor 1 maart 2017 uitgevoerd werd.
Wat moet u doen bij papieren dienstencheques ?
Het is erg belangrijk dat u de datum van uitgifte van de cheque controleert alvorens deze te aanvaarden en in te dienen voor terugbetaling.
Wat moet u doen bij elektronische dienstencheques ?
Een elektronische dienstencheque van een gebruiker zal niet worden toegekend aan een prestatie geleverd meer dan 12 maanden voor de datum van de uitgifte van de cheque. Indien de prestatie langer dan 12 maanden “onbezoldigd” blijft, zal de gebruiker ze dus niet meer kunnen betalen via dienstencheques. De prestatie krijgt op dat moment een status “Te betalen buiten dienstencheques”.
Het zal dan aan u, als erkende onderneming zijn, om de volledige waarde van de cheque(s) voor de geleverde prestaties, rechtstreeks terug te vorderen bij de betrokken gebruiker.